惯性力的收藏

Only Love - Nana Mouskouri

Only Love

古水:

        又到这样一个互诉衷肠的日子,分享一首充满爱意的歌曲,祝所有的单身者都能觅得如花美眷,盼得钟意刘郎,每颗孤独的心都能早日找到依傍......

Only love can make a memory.
惟有爱 将记忆镌刻心上
Only love can make a moment last.
惟有爱 让瞬间永生难忘
You were there and all the world was young
你若在 世界便充满阳光
and all it's songs unsung.
and I remember you then'
when love was all'
all you were living for'
and how you gave that love to me.
爱如海 情深涌作千层浪
情不改 意浓焕为万道光
意无悔 谱成心曲莫唱响
Only then I felt my heart was free.
当心中流淌着爱的琼浆
I was part of you and you were all of me.
你我早已彼此两两相望
Warm were the days and the nights of those years.
温暖如黑夜尽处的曙光
Painted in colors to outshine the sun.
绚烂胜秋日山谷的暖阳
All of the words and the dreams and the tears
live in my remembrance.
万千言语化作热泪两行
梦中暗向记忆深处流淌
Only love can make a memory.
惟有爱 曾教我忘记忧伤
Only love can make a moment last.
惟有爱 能令我抛却彷徨
Life was new' there was a rage to live'
each day a page to live'  
and I remember you then'
when love was all'
all you were living for
and how you gave that love to me
你的爱 默默穿透我胸膛
予我勇气 奏响生命华章
Only then I knew my heart was free.
自由之光将我心底照亮
I was part of you and you were all of me.
你我早已彼此心心依傍

                                  「Only Love
                       by Nana Mouskouri

ps:歌词中文意译--古水(于2015/02/13傍晚),中文歌词版权所有 © 古水,LOFTER内转载引用请注明出处,严禁任何目的站外转载或盗用,违反之行为将被诉诸法律。

评论
热度(142)

惯性力的收藏

© 惯性力的收藏 | Powered by LOFTER